2007年5月20日 星期日

炒股狂熱的推想

寫左篇認真既文章,以家寫返口語化既。

-----------------------------------------------------

坊間有好多測話股災既indicator,當中最為人知既當然係c9 index,即係話究竟多唔多c9係銀行搶住黎睇價為準。

然而,薯仔雖然年紀細,但係可以絕對肯定咁話你知,所謂既街坊都曉既indicator其實一d都唔準。薯仔由零一二年開始望住屋企對面間銀行,入面股票部既c9永遠維持一定既數目,無論係升市或跌市都好。。。。所以,大家千祈唔好信呢d坊間indicator呀! (雖然係咁,當薯仔有幾個連抽ipo都唔知係乜野既時候都問薯仔抽唔抽好,薯仔唔多唔少都有d介心)。

----------------------------------------------------------------

以家個個都話有股災,個個都話有泡沫,但係典解我地祖國(寫完六四咁大篇野,其實薯仔對祖國以家唔算係反感,六四既做法佢有佢理由,雖則薯仔唔認同)依然有咁多人訓身落去?

薯仔諗左個原因,就係我地都驚我地身邊既人活得比我地好。

或者,身邊既朋友,一個炒股票賺左,你會同其他朋友一齊羨慕下。但係,當一個,又一個,直至大部份既朋友都賺左,都活得比你好既時候,你雖然無做錯時,但係感覺上,自己的而且確係蝕左,或者係活得比其他人差。

薯媽曾經係零一零二年,叫薯爸學下乜野叫股票,入下市啦,亦純係因為見到佢好多雀友炒下炒下,仲好過日日贏我老媽子五六底! 以家,薯仔亦經常引用呢個例子,叫薯媽薯爸千祈千祈唔好學人入市,否則雖然以家窮到食粥水,但係入左既話可能粥水都無得食!

再講返股市。一個地方越窮,股市越令人瘋狂。。。諗下,一個工人,捱生捱死可能一個月得千四五蚊,但係用萬幾銀出黎,可能一個月已經有一個開。。咁點會唔搏?

係呀,佢地係知係有泡沫,但係窮既恐懼戰勝輸既可怕。。。以家每個人只想賺之最後一毫,點會諗咁多有無泡沫既事?佢地只會知道,今日抽身離去,就會賺少個其他人,亦即係蝕左,亦即係代表要開到幾晚夜車先可以補償返呢個"損失"。。。

甚至乎,當去到一個地步,就係入市入得比人少都覺得自己係蝕左時,果陣就算係瘋癲,亦比甚麼病態賭徒來得嚴重。。。。。

-----------------------------------------------------------------------------

驚身邊既人活得比自己好,呢個都係一種心理壓力。

薯仔自覺一生都算夠運,細細個已經感受唔到乜野叫讀書壓力,讀差學校時無啦啦會名列前茅,轉去間好時又會自動適應,會考高考都有預期成績,除左會考原校升讀呢樣野曾經有少少憂心過外(但係,我都係無任何plan b,無乜野親朋戚友陪薯仔聽成績搵學校),入大學,大學畢業,全部都係無驚無險,直至有一份工作,先至驀然回首,發覺,原來自己活得真係幾好。

當然,中環人,有好多做i-bank既人,計人工既,當然無得比。。。薯仔亦刻意唔去諗呢d。。人應該知足,唯有知足才可常(嘗)樂。

如果淨係望朋輩,薯仔係同佢地無野好比,亦都唔需要靠旁門左道去pump自己既財富去比較,所以無乜呢種壓力。。。。但係,如果當有一日,身邊個個朋友都話去食tea時要去peninsula,食飯要去grand hyatt,咁薯仔既諗法又唔知會點呢?

去到呢一刻,我依然覺得和民已經算係幾貴喇播。。。。

-------------------------------------------------------------

打到呢一刻,突然收到舊情人一個sms,想相約一見。。。做乜事? 薯仔唔係一個記仇既人,唔想報復,但係都好記得你點樣飛我,我個心痛左幾耐。。。

沒有留言: