2007年1月28日 星期日

唔識普通話,搵到好工你都無用

多謝c.m成為第一個留言者。

話說薯仔以家既一間中環公司,係由鬼佬做老細,咁自然之前既筆試面試所考既只係英文。

入職要求裡,亦並無要求應徵者去認識普通話(呢個亦係薯仔點解眾裡尋他,要揀以家現有呢份工既原因)

薯仔既學生生涯裡面,並無認真學習過普通話。中學裡既沒有學過,大學時期因為普通話課程異常沉悶,加上薯仔亦無語言天份,所以亦在學習中途放棄了。

所以薯仔既普通話,我諗同好多香港人一樣,就係淨係識將個"我"字讀成"喎"字就算鬼數。講得最多普通話既時候,除左薯仔試過係上海住過半個月外,就係平日同朋友扮外勞性工作者傾計,一句句"lao sai",屍胡屍服呀"。。。

不過出左黎做野後,又會發覺,原來普通話都係不可或缺。

薯仔份工,除左應付一堆鬼佬外,原來亦要應(對)付一班大陸客,只不過大陸客既比例比較少(亦都算係好彩)。係好多時,唔係面對面講野,要用電話去解決問題時,普通話就絕對絕對咁重要。

亦係呢個時候先明白,原來以家既打工仔,見工時,識普通話已經係一個共識,正如佢唔會問你你識唔識廣東話一樣。佢地會認為,你係中國人,你唔識同中國人溝通,我請你返黎做乜?

唔好以為你做鬼佬公司就相安無事。當你老細,又或者高層,都唔識得講普通話既時候,但係無啦啦又有一個大陸人要應付,如果你係呢個危急關頭唔伸出援手,淨係識得企係一邊傻笑,又或者你上頭叫你去頂你嘗試去卸膊既時候,佢凌厲既目光已經明示比你睇,你既仕途都唔慌好得去邊。

薯仔其實一年只會同四五個大陸客講野,有d會駐係香港,有d係遙遠既北方。係香港,又或者係經常同香港人講野既大陸客,其實好多都幾好人。雖然我成日都講到自己唔知講乜野,條俐lur到打棘,講到面紅耳赤,個腦要比平時行快三倍去了解對方講乜野,嘗試半聽半估佢既意思,到最後我諗大家都唔知大家想點,但係大家再講下講下通常都會和氣收場,起碼會come到一個共識。

但係打返去遙遠既北方,就大檸樂。薯仔試過一次,因為寄DHL寄失在,加上對方同我地接觸開既人辭左職,薯仔就比上頭吩咐落,要同對方交待,又要同佢講以家應該有乜野應變辦法。薯仔好努力,但係講黎講去,佢聽唔明我講乜之餘,我又唔知佢想點,淨係識得粗聲粗氣咁小返我轉頭。

佢係小你,你又可以點?一黎佢係客,二黎你又係小職員,無路可逃,比人小完,你唯有諗辦法去安慰自己,之後再硬著頭皮打多次過去,講多次,"呢姣,喎是帶嫖XXX。。。。",總之比人小極都要去到完成任務為止。

每次講一個普通話既電話,講兩個字,仲辛苦過我做兩個鐘數獨,唔好再計坐係身邊既同事既竊笑。

有時你留個CONTACT比D客,佢又真係夠膽打黎,因為你毫無準備,你又要搞一大輪先知佢係邊個,過程中仲要千萬唔好得失佢地,否則佢地嬲嬲地搵封信上既另一個CONTACT(好大可能係我上頭啦即係),咁我仲大鑊。

所以話,對住大陸客,幾大既壓力都有。亦有言道:

"唔識英文,你唔會搵到一份好工。
唔識普通話,搵到好工你都無用。"

係香港地,身邊既朋友想學外語時,我通常都會話,"你英文得唔得先?得,你普通話又掂唔掂?未學好呢兩樣,千祈唔好再學其他!"

3 則留言:

Tommy 提到...

純粹路過

完全同意

小弟路過此處

見你個 blog 的 title 非常吸引

甚有共鳴

小弟都係做鬼佬公司

唔使對付大陸客但一樣要幫手接電話

明白晒

C.M. 提到...

"有時你留個CONTACT比D客,佢又真係夠膽打黎,因為你毫無準備"

查實小弟因為接觸普通話多年,自信能應付一般日常問題,但當有大陸客打電話黎既時候,有時都會因為轉唔切channel,而有少少 "lei hair". ...尤其剛剛同英文客傾完之後。

普通話嘛,慢慢黎啦,而且你既然有機會比你practise,你要好好珍惜,人地笑只係一時三刻,遲D?輪到人地要笑住黎搵你幫手啊!

匿名 提到...

初次留言,你好。

我也希望將來有機會做中環人,深知自己資質有限,所以拚命每天也抽些時間來溫習兩文三語。 ^^