2007年6月24日 星期日

劣幣驅逐良幣

先多謝各blogger留言比薯仔。飯蕉離職後,薯仔下一篇就會寫返對公務員既另一種感想同回應返各留言。

-----------------------------

我個topic,或者大家都聽過。

其實,呢個聽落去係同錢有關或者係同經濟有關既事,係可以應用於我地生活上好多範疇。

薯仔試舉兩例。

--------------------------------------------

1 公司政治

每個人既出發點都係做好人,只不過我地每個人心目中都會有一個價,而到左呢個價位後,我地可能唔再理會我地心目中做好人既規條,開始做人地心目中覺得既衰人。

有時,做一個老細,可能自己情緒又或者做野方法既問題,而令到佢既下屬覺得唔舒服。

其實呢個問題唔大,只要佢既下屬頂得順,覺得呢份人工受呢d奇怪問題係無所謂既,你情我願,係自由社會當然ok喇。

但係,公司慢慢咁大,老細既下屬都有下屬時,好可能就會跟返老細既方法去做野,從而令到最低層好難做。

或者。。。用薯仔黎做例子。

薯仔一向覺得,新入職尤其初畢業既同事係乜都唔識,係要教,你請得佢返黎比咁少人工佢,就已經證明佢既工作能力係有限。但係,因為獅子越做越大後,因為自己勁佢容忍唔到其他人蠢所以會鬧狼群,咁狼女見大家都受呢一套佢又用返呢一套對junior,結果成間公司都瀰漫住一股怨氣,細既都怕做錯野而比人周所以令大家都提心吊膽。結果班細既,叻既人離開森林,淨返一班想走又怕走左無以家咁好待遇既人繼續留係度,咁間公司,唔會再留到乜野人才。。。

------------------

例子 2

歪理戰勝真理。

如果大家係內地長大,好可能對六四既認知係兩樣:- 1 從來唔知有件咁既事 2呢個係一個由外國反中反共勢力策劃既一次大陰謀。

我地都知六四係一次屠殺,一晚殺幾千平民都唔算屠殺咁南京果次都唔會算係屠殺,但係中共為左維護自己,自然要做好多藉口去維護自己,要去教育大家相信六四係對的。

咁大家都係係呢一個謊言既環境下成長,比呢種偽道德去教育,咁中國人既水平又點會追得上"文明國家"。。。我地又點可以怪一班內地人覺得打尖先係王道?

前排既山西童工,薯仔相信只係冰山一角。無政府既包容,同對班家長既打壓,件事唔會拖咁多年先爆出黎。

貪污,人之常情,全世界都有。但係呢種拐帶童工,虐待,係一個龐大既組職性行為,參與同知情既人要有返幾十人做到呢一個規模。。。但係中間,竟然無人因為良心而告發,甚至乎一班應該愛民如子同無私既高官竟然淨係識壓住件事去毆打返班父母。。。。呢個現象,又會正如全國工協既阿頭講,"係好個別個別既例子嗎?"

中國號稱自己係禮儀之邦,原來禮儀之邦就係大家唔出聲去虐待一班細路,赤裸裸地扼殺一班小朋友快樂生存既權利。

。。。。。。。。。。。。。

呢一刻,不其然又因為自己係一個中國人已經覺得羞恥。。。。

如果有一個外國既朋友,問我中國究竟搞咩架?

我會面紅。

1 則留言:

匿名 提到...

薯兄:

「劣幣驅逐良幣」是森林的定律,就萛狼女不狐假「獅」威,有能力走的最終都會走。一間好公司不在於能留多少人材,在於能給引多少人材。正如一個健康的經濟體系不在於存款比率有多高,在於貨幣有多流通。

今日就講到這裹,遲些再補充。