2007年2月25日 星期日

點解要讀書?(2)

kenka兄同杜b兄既留言,令薯仔再想講多少少。

關於香港教育既是與非,薯仔相信薯仔點寫都好,都幾難詳盡得過咁多年黎既辨論。薯仔只記下自己既感覺,希望眾blogger同光臨寒舍既朋友,可以分享一下。

---------------------------------------------------------------

kenka兄:

其實係無錯。無論係中化歷史,只要唔係純科學(即係一加一等於二,世界通行唔會錯既知識),香港既教育係唔會鼓勵學生去做唔同既思考。

例如:儒家獨大,咁莊子老子墨家等既學說係唔係唔得?點解我地一定要奉儒家為正統?君君,臣臣,其實係唔係令我地積弱既原因?

當中點解會係咁,一言難盡。薯仔即時諗到既係,一黎香港比分講求客觀,答案唔跟model answer黎比分實比人嘈,尤其中學公開試可謂影響考生既一生。二黎,當局同香港教師無此等能力去為"客觀答案"評分。三黎,以家仲有埋政治考慮呢。

試想像,如果薯仔有一日答問題,題目係香港經濟如何起飛,但係薯仔寫既除左自由貿易英國有效統治等等外,仲寫埋d有賴日軍統治時期香港人捱慣苦,共產黨統治中國令香港人無路可逃而專心一致係香港搵錢,仲有中國人本身既奴性令香港人完全服從英國政府,究竟老師應該點比分好?

係唔係捱過比敵軍統治既地方人民會比較努力搵錢?共產黨係唔係真係會令人怕到離鄉別井專心係香港打拼?仲有,中國人既奴性!?我比分你教統局會唔會黎勸籲我架??

面對呢種種主觀既答案,即使薯仔係老師,我都要好好咁睇下歷史書先咁為呢位學生既答案評分,而老師,因為本身工作量已多,改一本簿仲要睇咁多參考,緊係睬你都傻,最後通常都係叫你睇教科書算數。

薯仔比較好彩,本身較為有書緣,上堂時遊刃有餘,可以自己發下白日夢做一d逆思考,而老師們對薯仔亦算容忍(除了有些老師因為薯仔太過遊魂而有"恨鐵不成鋼"的感覺外)。。。所以亦算係比較有獨立思考既學生。。。。。

所以薯仔對讀書其實唔反感,課室內除左令薯仔吸收知識,亦可以培育到薯仔既思路,對唔同問題可以有唔同既approach同睇法。。。。。。

------------------------------------------------------------------

杜b兄

你提出既問題,薯仔其實都有見過,尤其前幾年沙士時,03既大學畢業生,出黎搵工果種愁雲慘霧,實在令人難以相信呢班搵緊工既人係大學生。

我見既朋友們,03年出黎既,唔好話人工近乎羞辱性(六千蚊左右,以家請個clerk都唔只啦!),比中五grad出黎做野既人工低一半唔只仲要比佢地笑既亦大有人在。

不過,即使係薯仔會考14分/高考無科cred/最後city或ust既pure science收我,我依然係會揀大學。

ive或者重讀等,經過呢幾年既經驗後,薯仔更加係唔會考慮。

第一樣野,薯仔唔鐘意將讀書同搵錢劃上等號(不過,讀書勁更係有著數,求學不是求分數,講笑呀?),讀書本身係一個investment外,將心情調節好亦係一個享受。咁早出左黎做野,呢世仔之後都好難可以全職讀書。

第二,中六七同大學時期識既朋友,好可能就係薯仔呢生人識既最重要既朋友。大家會一齊玩活動,為左好無聊既事或者榮譽大家係到爭,嘻嘻哈哈又一日。中六七點樣帶領一班小師弟妹去玩同搞學會,同埋同一班同學一齊為高考拼命,大學時大家一齊走堂,兩三點時一齊食tea講閒話,再唔係出埋去睇場兩點半,或者為左自己個系出一分力,你踩下我我踩下你,種種都唔係中五出黎做野之後可以有既開心時間同回憶。

以家薯仔依然會同一d大學同學一齊敘下舊,毫無保留咁分享大家職場逸事,亦唔係中五畢業後際遇各異既朋友可以理解。(起碼薯仔認識既中五朋友中,無幾多個以家係中環返工。。。。)

淨係為左讀多五年書,玩多五年,都已經係努力讀書既重要原因!

而,杜b兄,無可否認,以家已經唔同左,大學生唔係前途保證,一張cert或者只可以令你搵到一份office工。身為大學生,以家亦要面對一個較低學歷人士既問題 ----> 高層唔退,係無咁多個位比我呢d大學生去升。大家好可能最後都係變左一個上下不討好既middle management。

不過,世事日日新,吸收多五年知識,同一個中五畢業出黎既比,大學生爭既,可能只係五年office politic經驗,而呢樣我地有三四十年去領會 (睇下ak兄,已經洞悉世情,我諗真係有一科講office,ak兄已經係研究院級別),而中五學歷人士之後只能以part time形式進修,會辛苦好多。。。。而升唔升一個人,我相信學歷亦都係其中一個關鍵。

--------------------------------------------------
到最後,薯仔補充一樣野。薯仔之前提過,03畢業,搵$6000蚊個月左右既朋友,已經轉去一份叫做有前途既工。至於03年時可以恥笑大學生既有經驗人士,佢地家下既轉工能力。。。。。

職業無分貴賤,人格方有高低。你唔係同我借錢我又唔使靠你,朋友做乜野工薯仔絕無鄙視之意。如有中五grad之朋友經過此blog而覺得被冒犯,薯仔在此深表歉意。

總括而言,薯仔覺得因為怕搵錢唔夠多(有實際需要如家庭財政能力不足以令你讀上大學),而投身社會大學,係唔可取亦頗為不智。。 。。。。。

3 則留言:

匿名 提到...

薯兄,

薯兄過於抬舉在下了,兄弟不過係痴長幾歲,早一d出黎見識恐怖既辦今室政治吧了...

的確,其實香港既教育實在太過俾所謂既marking scheme,model answer限得太死...

記得中史有model answer背,其中,漢武帝十大功續就包括左「罷拙百家,獨尊儒術」依個項目...如果大家認為依個係一項功積,恭喜你,你可以得到二分...

ak出左黎呢個社會碌之後,的確見過唔少高分低能既小兄弟...well,其實唔能夠獨立思考,入到辦公室面對複雜既政治環境,係一件好危險既事,畢竟...鬥獸棋,係人食人既世界囉...

匿名 提到...

薯兄:

睇完你篇文很有感受。我也寫了長長的。唔介意可以過黎睇下。

hongkongpotato 提到...

AK兄:

薯仔差唔多每日/每隔一日就會睇你既blog,睇下有無新一回既小說,學到既野實在唔少。。。亦都係緊張刺激~!

ck/渣老闆/CM/AK兄等既BLOG,由睇左後到以家,薯仔已經學左好多求生技巧。。。